intro: hvad skal vi lave i dag?
lektie se gameshowet X-factor
Undersøge programmets brug af multimedialitet
hvilke øvrige sociale medier? Hvilke målgrupper? Hvad opnår de?
er der mange reposts?
hvilke type svar og dialog på de forskellige medier? siger de noget om målgrupperne?
fakta og fiktionskoder i X-factor
Reality
Reality-serien er karakteristisk ved at have føljetonens eller TVseriens dramatiske præg (dvs historien foirtsætter mellem afsnittene), og ligesom i den fiktive føljeton-serie følger vi en gruppe — her: autentiske — personer igennem et længere periode - ofte plotpoint modellen
ofte skift mellem fakta koder som interviews, og fiktionskoder som programmanus (fx 1 deltager skal ud pr gang) og mange filmiske virkemidler
intro: hvad skal vi lave i dag?
Time 1
lektie var at se gameshowet X-factor
Undersøge programmets brug af multimedialitet
hvilke øvrige sociale medier? Hvilke målgrupper? Hvad opnår de?
er der mange reposts?
hvilke type svar og dialog på de forskellige medier? siger de noget om målgrupperne?
fakta og fiktionskoder i X-factor
introduktion til Karen X chengs virale parametre
Time 2
Finde virale film og undersøge dem for Karen X Chengs parametre (gruppearbejde)
Reality
Reality-serien er karakteristisk ved at have føljetonens eller TVseriens dramatiske præg (dvs historien foirtsætter mellem afsnittene), og ligesom i den fiktive føljeton-serie følger vi en gruppe — her: autentiske — personer igennem et længere periode - ofte plotpoint modellen
ofte skift mellem fakta koder som interviews, og fiktionskoder som programmanus (fx 1 deltager skal ud pr gang) og mange filmiske virkemidler